اخبار امور دانشجویی - کمیسیون دانشجویی استان قم در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

کمیسیون دانشجویی استان قم در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه :کمیسیون دانشجویی استان قم با حضور جناب آقای هاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ، مهندس سیجانی رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت و رؤسا و نمایندگان دانشگاه های قم به میزبانی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در ابتدا دکتر رضایی نور ضمن خیرمقدم به فعالیت های انجام شده در دانشگاه صنعتی قم جهت میزبانی شایسته از دانشجویان در سال تحصیلی جدید پرداخت.
وی گفت: تاسیس دانشکده برق و کامپیوتر که افزایش 30درصدی فضای آموزشی را دربر داشته است، تاسیس سالن ورزشی شهید شهریاری، ساخت کتابخانه شهید مشکوة السادات و تاسیس کارگاه انفورماتیک 2 را از جمله اقدامات انجام شده جهت رفاه حال دانشجویان در آغاز سال تحصیلی جدید بوده است.
همچنین به منظور افزایش روحیه نشاط و همدلی اقدامات اولیه جهت احداث زمین چمن مصنوعی صورت گرفته است.
وی با اشاره به تجهیز همه جانبه ی خوابگاه ها اظهار داشت: با رایزنی های صورت گرفته 30درصد به مجموعه فضای خوابگاهی اضافه شده است و توانستیم برای کلیه ی دانشجویان متقاضی، خوابگاه دانشجویی فراهم نماییم.
رئیس دانشگاه صنعتی قم درخصوص تعداد دانشجویان این دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتی قم در23رشته با دوهزار دانشجو و 57 نفر عضو هیات علمی در حال فعالیت می باشد که طی برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال 1400پذیرای 3هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی خواهیم بود. وی افزود: با توجه به گسترش دانشگاه طرح توجیهی زمین کیلومتر 9 دانشگاه آغاز شده است که در همین راستا بنیاد خیرین دانشگاه صنعتی قم را تشکیل داده ایم.
دکتر رضایی نور با اشاره به اهمیت دانشگاه صنعتی قم از مسئولین استانی و کشوری حمایت و مساعدت هرچه بیشتر جهت تخصیص ردیف بودجه عمرانی به منظور ساخت ساختمان جدید دانشکده فنی و مهندسی را خواستار شد.
جناب آقای هاشمی در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: صنعت باید دست نیاز به سوی دانشگاه ها داشته باشد. اگر صنعتی موفق و پیشرو میخواهیم می بایست ارتباط صنعت و دانشگاه را تقویت کنیم.
وی افزود: اساتید مجرب میتوانند حتی در مباحثی چون فرهنگ سازی تبلیغ و بازیابی و... صنعتگران را یاری کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداربا اشاره به نام گذاری سال 1395توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل افزود: سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل همکاری صنعت و دانشگاه ها را می طلبید. بدین منظور باید برنامه ریزی برپایه ی اقتصاد مقاومتی ازسوی دانشگاه ها و اقدام و عمل از سوی صنعت شکل می گرفت.
وی با توجه به حضور اساتید نخبه در دانشگاه ها خاطر نشان ساخت: کمیته صنعت و دانشگاه را باید جدی گرفت.علم از دانشگاه و تجربه از صنعت رشد و شکوفایی اقتصاد را رقم خواهد زد.
در ادامه دکتر راستی مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم در خصوص کمیته ارتباط با صنعت استان گفت: با توجه به تشکیل این کمیته از سال 1396 و واگذاری دبیری آن به رئیس دانشگاه صنعتی قم ، این دانشگاه با اجرای طرح همیار صنعت، برگزاری جلسات در خصوص نحوه تعاملات دانشگاه و صنعت، آماده سازی سایت ارتباط با صنعت در سطحی بالاتر از سایت های مشابه از جمله کاراوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ، دانشکار دانشگاه تهران و جاب ویژن دانشگاه صنعتی شریف ، انعقاد تفاهم نامه های پژوهشی با شرکت شهرک های صنعتی استان توانسته است به بخشی از ماموریت های خود در این خصوص جامه عمل پوشاند.
مدیرارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم از تهیه کتابچه صنعتی استان توسط این دانشگاه خبر داد و گفت: در این کتابچه کلیه نیاز های پژوهشی در حوزه صنعت تدوین و گرد آوری شده است که میتواند کمک شایانی به ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه داشته باشد.
مهندس سیجانی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان اعتماد سازی بین دانشگاه و صنعت را بسیار مهم قلمداد کرد و افزود به منظور ارتباط دوسویه بین صنعت و دانشگاه می بایست جلسات مربوطه در واحد های صنعتی برگزار شود.

وی برخی خوشه های صنعتی بومی استان قم از جمله سوهان پزی، سنگبری، فرش بافی، صنعت کفش و دمپایی را بسیار مهم و درآمدزا دانست.
وی افزود: کارگروه فرهنگی حمایت از تولید در استان تشکیل شده است و دانشگاه ها با ایجاد فرهنگ سازی در زمینه حمایت از کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی می توانند به صنعت و اقتصاد ایران کمک شایانی داشته باشند.
این جلسه با بررسی وضعیت دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید،خوابگاه های دانشجویی ، غذای دانشجویان و... به پایان رسید.