اخبار دانشگاه -  رئیس دانشگاه  صنعتی قم:  دانشجویان مروجان موثری برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستند

 رئیس دانشگاه  صنعتی قم:  دانشجویان مروجان موثری برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مسئولین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با مسئولین دانشگاه صنعتی قم دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات اصلی جامعه است که رشد و پیشرفت جامعه را به ارمغان می آورد.
وی افزود: دانشجویان مروجان موثری برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستند، به ویژه در شهر مقدس قم که  دانشجویان علاقمند به امور معنوی و مذهبی هستند.  
رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: حجم کارها در زمینه امر به معروف بسیار بالاست و باید بتوانیم ستاد فکری داشته باشیم که در این زمینه خوب و تاثیر گذار عمل کنیم. باید برنامه های ابتکاری داشته باشیم. به عنوان مثال طرح تربیت مربی امر به معروف این دانشگاه بسیار تاثیر گذار است که دانشجو در خصوص نحوه برخود با منکر آموزش ببیند و با برخوردی مناسب طرف مقابل را متوجه اشتباهش کند.
 حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: امر به معروف و نهی از منکر همان طور که در آیات و روایات آمده است، احیاگر جامعه است و باعث احیای ارزش ها و جلوگیری از آفات تهدید کننده جامعه می باشد.
وی افزود: متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یک واجب فراموش شده است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. مخصوصا امر به معروف در دانشگاه ها بسیار حیاتی است زیرا دانشگاه ها منشا نور علم هستند و امر به خوبی ها در کنار علم آموزی ارزش های معنوی را احیا می کند.
حجت  الاسلام والمسلمین گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اقامه شود بسیاری از آسیب‌ها از بین می‌رود . در واقع امر به معروف و نهی از منکر یک ضرورت استراتژیک، راهبردی و ضرورت زیر بنایی است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیان کرد: قانون پیش بینی کرده برای اینکه نابسامانی در فضای جامعه پیش نیاید و از طرفی بی تفاوتی ایجاد نشود، همه نهاد‌ها، شورای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند تا افراد با آن هماهنگی داشته باشند.