اخبار امور دانشجویی - بازدید رئیس ، معاونین و مدیران دانشگاه صنعتی قم از خوابگاه مفید پسران

بازدید رئیس ، معاونین و مدیران دانشگاه صنعتی قم از خوابگاه مفید پسران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: درراستای ارتباط تنگاتنگ، مستقیم و بی واسطه مسئولان دانشگاه صنعتی قم با دانشجویان،دکتررضایی نور رئیس،معاونین و مدیران دانشگاه از خوابگاه مفید پسران بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات،پیشنهادات و انتقادات دانشجویان قرار گرفتند.


دراین بازدید دکتررضایی نور ،دانشجویان این دانشگاه را فعال،پویا و هدفمند قلمداد کرد و گفت: روحیه نشاط و شادابی که در بین دانشجویان دانشگاه صنعتی قم وجود دارد ،جوی دوستانه و صمیمی را ایجاد کرده است. همه باید با همکاری و همدلی یکدیگر این روحیه را تقویت کنیم.
وی افزود: کلیه مسئولین دانشگاه جهت بهبود مسائل دانشگاه و رفع مشکلات شما دانشجویان عزیز سعی، تلاش و همت ویژه ای دارند. تغییرات ایجاد شده در این دانشگاه از جمله گسترش فضای آموزشی ، احداث سالن ورزشی شهید شهریاری،افزایش و ارتقای آزمایشگاه ها و کارگاه ها و.... نمونه ای از همت و تلاش بی وقفه مسئولین دانشگاه می باشد. بی شک دغدغه دانشجویان ،دغدغه مسئولین دانشگاه نیزمی باشد.در این بین کمک شما دانشجویان به مسئولین بسیار مهم و اثربخش است.
وقتی مسئولین دانشگاه با تمام جدیت مطالبات و خواسته های شما را پیگیری می کنند و تغییرات مثبتی را به وجود می آورند، اگر شما هم به تغییرات ایجاد شده واکنش مثبت نشان دهید، انگیزه مسئولین مضاعف خواهد شد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم خاطرنشان ساخت: از همه شما دانشجویان می خواهم ما را نقد کنید، البته نقد منصفانه و موثر که باعث سازندگی، رشد و ترقی دانشگاه شود.


در ادامه دانشجویان به بیان مشکلات صنفی و رفاهی خود پرداختند. قطعی و سرعت پایین اینترنت، بالا بودن هزینه خوابگاه ها،پایین بودن تنوع غذایی و کیفیت شام دانشجویی، وجود حشرات موذی در خوابگاه، عدم وجود امکانات ورزشی در خوابگاه،پایین بودن کیفیت آب آشامیدنی از جمله مشکلات خوابگاه مفید پسران بوده است.
دکتر رضایی نور در خصوص مشکلات خوابگاه مذکور گفت: مشکل اینترنت را حتما پیگیری خواهیم کرد ولی به دلیل حل مشکلات زیر ساختی اندکی زمان بر خواهد بود. تنوع غذایی و بهبود کیفیت غذای وعده شام نیز بررسی خواهد شد و از طریق ارتباط دانشجویان با شورای صنفی تغییرات لازم اعمال می شود.حشرات موذی را هم در اسرع وقت با سم پاشی از بین خواهیم برد. همچنین رایزنی های اولیه جهت استفاده اساتید، کارکنان و دانشجویان از استخر دانشگاه قم انجام شده است.
به منظور رفاه حال دانشجویان دکتر رضایی نور از کاهش هزینه های خوابگاه از شش میلیون ریال به پنج میلیون ریال خبر داد و گفت: مبلغ یک میلیون ریال به صورت ما به التفاوت برای ترم آتی دانشجویان ذخیره خواهد شد. در واقع با این میزان کاهش هزینه های خوابگاه، در اصل علیرغم افزایش دو برابری هزینه های عمومی،هزینه های سال جاری با سال گذشته برابری می کند و افزایش نیافته است.
دانشجویان در خصوص مسائل آموزشی ، فرهنگی و... در دانشگاه، نظافت کلاس ها،بهبود فضای فیزیکی کتابخانه شهید مشکوة السادات و سالن مطالعه، بهبود سرمایش و گرمایش کلاس ها، بهبود برنامه سرویس ها، تجهیز کلاس ها و حمایت بیشتر از انجمن های علمی را خواستار شدند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم در خصوص رفع مشکلات مربوط به دانشگاه گفت: تجهیز و بهبود سرمایش و گرمایش کلاس ها در دست اقدام می باشد. همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته از مکان فعلی انفورماتیک به عنوان کلاس استفاده خواهد شد و کلاس های اطراف کتابخانه نیز به سالن مطالعه و کتابخانه اضافه می شود.
وی در مورد حمایت از انجمن های علمی افزود: فضای فیزیکی مربوط به انجمن های علمی گسترش یافته است و دفتر انجمن ها جهت نزدیکی بیشتر دانشجویان به اساتید به دانشکده ها منتقل شده است.
در انتها دانشجویان از زحمات بی دریغ دکتر رضایی نور جهت پیگیری مطالبات و رفع مشکلات آنها و ایجاد تغییرات مثبت در دانشگاه صنعتی قم تشکر و قدردانی کردند . همچنین حمایت همه جانبه خود را در کمک به مسئولین به منظور رفع مشکلات دانشگاه اعلام نمودند.