اخبار دانشکده مهندسی مکانیک - اخذ مجوز پذیرش دانشجو در اولین مقطع کارشناسی ارشد بین رشته ای در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم

اخذ مجوز پذیرش دانشجو در اولین مقطع کارشناسی ارشد بین رشته ای در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم

طبق موافقت شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی، پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی نانو فناوری-گرایش نانو الکترونیک از ابتدای مهر ماه سال 1401 در دانشگاه صنعتی قم انجام می پذیرد.
در راستای ارتقا سطح فعالیت های علمی و آکادمیک در مقاطع بین رشته ای پرکاربرد در جامعه امروزی و همچنین با پیگیری های مستمر مسئولین دانشگاه، شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی با راه اندازی دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی نانو فناوری-گرایش نانو الکترونیک ذیل گروه فیزیک مهندسی در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم موافقت بعمل آورد.
مفاهیم و محتوای درسی موجود در این رشته بیانگر یکی از بروزترین و پیشروترین دانش­های حال حاضر جهان است .دانشجویان در این رشته به طور کلی با حالت اتمی و مولکولی مواد نیمه هادی و … آشنا شده و از سوی دیگر به فراگیری مکانیک کوانتومی، الکترونیک نوری، ساخت قطعات و ادوات نیمه هادی از جمله انواع دیودها، ترانزیستور­ها، سنسورها ، ادوات نوری یا تولید لیزر ،ابررساناها و … می پردازند.
ضمن تبریک اخذ مجوز رشته مهندسی نانوفناوری-گرایش نانوالکترونیک به جامعه دانشگاهی صنعتی قم، توفیقات روزافزون را برای مجموعه دانشگاه آرزو دارد.