افتخارات - دانشگاه صنعتی قم در برگزاری دوره های مهارت افزایی سال 1400، موفق به کسب رتبه 13 کشوری شد

دانشگاه صنعتی قم در برگزاری دوره های مهارت افزایی سال 1400، موفق به کسب رتبه 13 کشوری شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشگاه صنعتی قم در برگزاری دوره های مهارت افزایی سال 1400، موفق به کسب رتبه 13 کشوری شد.
طبق گزارش سالانه معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه صنعتی قم موفق به کسب رتبه 13 کشوری در برگزاری دوره های مهارت افزایی سال 1400 در بین دانشگاهها، پژوهشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور شد.
با وجود شیوع ویروس کرونا طی دو سال اخیر به همت انجمن های علمی دانشجویی و دفتر ارتباط با صنعت، برگزاری دوره های مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی قم روند مطلوبی داشته است. در سال گذشته،  ۹۸ دوره مهارت افزایی برگزار شد که از آن تعداد ۹۰ دوره بصورت مجازی بوده است.
 همچنین در راستای تربیت نیروی متخصص موثر و کارآمد، برگزاری این دوره ها متناسب با نیازهای بازار کار از طریق تعاملات مناسب دانشگاه و صنعت صورت گرفته است.
 در جهت هر چه کارآمدتر شدن  دوره های مهارت افزایی، دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه صنعتی قم  با تدوین شیوه نامه اجرایی طرح اینترنشیپ با برخی از صنایع استان توانسته زمینه اشتغال حین تحصیل دانشجویان را همراه با آموزش های لازم توسط صنایع برای دانشجویان فراهم نماید. این دفتر با اخذ موافقت شورای آموزش دانشگاه دوره های ۲۴ ساعته استاندارد مهندسی را  با هدف آشنایی دانشجویان با استانداردهای مرتبط با رشته خود را بصورت رایگان،ویژه متقاضیان واحد کارآموزی در تابستان ۱۴۰۰ برگزارنموده است.