افتخارات - اشتغال 91 درصدی دانش آموختگان دانشگاه صنعتی قم در طرح رصد اشتغال سال 1400

اشتغال 91 درصدی دانش آموختگان دانشگاه صنعتی قم در طرح رصد اشتغال سال 1400

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر قنبری معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم از اشتغال 91 درصدی دانش آموختگان این دانشگاه در سال 1400 خبر داد.
دکتر قنبری در خصوص ارائه این آمار گفت: طبق ارائه آمار ۶۸ دانشگاه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه صنعتی قم در مقطع کارشناسی رتبه دوم و در مقطع کارشناسی ارشد رتبه نهم اشتغال را در کشور کسب نموده است.
وی گفت: پیمایش مسیر شغلی فارغ التحصیلان و پیگیری دائمی آن موضوعی بود که به صورت پراکنده در دانشگاه‌ها انجام می شد تا اینکه طرح رصد اشتغال توسط وزارت علوم،تحقیقات و فناوری به صورت سراسری انجام شد. پذیرش در رشته‌های مختلف ، بازنگری متون درسی و آموزش‌های کاربردی به دانشجویان و برنامه‌ریزی و سیاستگزاری های جدید در آموزش عالی از جمله نتایج بررسی این طرح بوده است.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم افزود: دانشگاه صنعتی قم از سال 1397 در طرح رصد اشتغال مشارکت داشته و میانگین اشتغال دانش آموختگان در این دانشگاه در سالهای گذشته به ترتیب 72% ، 80% و 82% بوده است که در سال 1400 میزان اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه به 90.6% رسیده است.
وی گفت: میزان آمار اشتغال دانش آموختگان در 7 گروه: شاغل آزاد کار، شاغل بخش خصوصی، شاغل بخش دولتی، شاغل در شرکت های دانش بنیان، خود اشتغالی، سرباز، مشغول به تحصیل و بیکار به تفکیک از دانش آموختگان مهرماه 1395 تا شهریورماه 1396 پایش شده است.
دکتر قنبری ایجاد یک نظام اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به ذی نفعان در رابطه با وضعیت اشتغال هر یک از رشته های دانشگاهی را ضروری دانست وتصریح کرد: ایجاد این نظام باعث شفاف سازی و آگاهی بخشی به دانش آموزان و دانشجویان می شود که با رصد آمار و اطلاعات در خصوص رشته های آموزشی می توانند با انتخاب رشته های صحیح و آگاهانه نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی را کاهش دهند.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم گفت: این دانشگاه در حال توسعه با برگزاری دوره های مهارت افزایی و ابداع طرح همیار صنعت برای اولین بار در کشور توانسته است زمینه اشتغال حین تحصیل را برای دانشجویان فراهم نماید.
دکتر قنبری افزود: یکی از اهداف دانشگاه صنعتی قم به عنوان دانشگاه نسل سوم، کارآفرینی و تولید ثروت است. لازم به ذکر است که دراین راستا دانشگاه صنعتی قم با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به راه اندازی مرکز نوآوری بتا جهت حمایت از استارتاپ های دانشجویی و دانشجویان صاحب ایده نموده است.