اخبار امور آموزشی - مراحل ثبت نام دانشجویان جدیدالورود

مراحل ثبت نام دانشجویان جدیدالورود

 

ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت به دانشجویان پذیرفته شده در کنکور کارشناسی سال 1400، به اطلاع می رساند ثبت نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه صنعتی قم در دو مرحله انجام می پذیرد: که دانشجو ملزم به انجام هر دو مرحله ثبت نام می باشد.

  • ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی
  • ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز توسط دانشجو

لذا خواهشمند است تمامی موارد ذکر شده در ذیل را انجام داده و تا حصول نتیجه مراحل ثبت نام را دنبال نمایید.

(تاکید می گردد ثبت نام کاملا غیر حضوری انجام خواهد شد و نیازی به حضور دانشجو نمی باشد.)

 

کانال اطلاع‌رسانی  نوورودی‌های1400:

اطلاعیه‌ها،لینک‌های ثبت‌نام و دیگراطلاعات لازم به زودی ازطریق کانال پیام رسان داخلی "بله" به آدرس زیر منتشرخواهدشد. لذانسبت به عضویت درکانال اقدام فرمایید:

https://ble.ir/Qut99

ضمنا آیدی کانال رسمی دانشگاه صنعتی قم فقط در پیام رسان داخلی "بله"  به آدرس زیر منتشرخواهد شد.

https://ble.ir/qutnews

مرحله اول ثبت نام: ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی 

برنامه زمان بندی ثبت نام غیر حضوری دانشجویان کارشناسی ورودی1400

رشته ها

ایام

تاریخ

ساعت

مهندسی برق، فیزیک مهندسی ، مهندسی پلیمر

شنبه

1400/07/10

از ساعت 8 الی 24

مهندسی عمران ، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر

یک شنبه

1400/07/11

از ساعت 8 الی 24

مهندسی صنایع ، مهندسی انرژِی

دوشنبه

1400/07/12

از ساعت 8 الی 24

قبل از ورود به سایت دانشگاه صنعتی قم جهت ثبت نام، موارد ذکر شده ذیل را اسکن فرمایید (زیرا برای ثبت نام به این موارد جهت بارگذاری نیاز خواهید داشت).

  • تصویر کارت ملی (پشت و رو)
  • تصویر تمام صفحات شناسنامه
  • تصویر عکس 4*3 زمینه سفید (به اندازه 263*649 و یا کمتر که حجم عکس حدودا 25 کیلوبایت باشد)
  • با مراجعه به سامانه "تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش" به آدرسhttps://emt.medu.ir

با انتخاب گزینه "سوابق فارغ التحصیلی" اقدام به درخواست ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل های تحصیل دوره دوم متوسطه (3سال آخر) به دانشگاه محل قبولی نمایند و پس از ثبت اطلاعات و پرداخت هزینه، کد رهگیری و تاییدیه پرداخت دریافت نمایند. که می بایست این کدپیگیری را مرحله ششم در ثبت نام الکترونیکی درج فرمایند.

  • تصویر اصل کارنامه کامپیوتری دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم (البته اگر مدرک خود را به صورت فیزیکی از دبیرستان خود دریافت کرده اید و در غیر این صورت نیاز نمی باشد.)
  • تصویر اصل دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم (البته اگر مدرک خود را به صورت فیزیکی از دبیرستان خود دریافت کرده اید و در غیر این صورت نیاز نمی باشد.)
  • تصویر گواهی موقت دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم (البته اگر مدرک خود را به صورت فیزیکی از دبیرستان خود دریافت کرده اید و در غیر این صورت نیاز نمی باشد.)
  • تصویر فرم های سنجش طبق نیاز و ضرورت هر فرد پر گردد و بارگذاری شود ( فرم های سنجش را می توانید از این قسمت فرم 4و 5 دریافت نمایید. یکی از دو فرم شماره 4 یا 5 را حتماً تکمیل کرده و بارگذاری فرمایید (بر اساس وضعیت دانشجو) . بقیه فرم های سنجش در صورتی که با وضعیت متقاضی مطابقت داشته باشد پر کرده و بارگذاری نمایید. )مثل فرم اتباع ، شاهد و ایثارگر و ...... ) از این قسمت فرم های سنجش دریافت نمایید.
  • در خصوص سوالات مبهم مربوط به امور شاهد و ایثارگر با کارشناس مربوط حجت الاسلام توکلی تماس حاصل فرمائید: 09122520672
  • تصویر کارت پایان خدمت و یا معافیت در صورت موجود بودن

بعد از اسکن تمامی موارد بالا پر شدن فرم های مربوطه به آدرس ذیل مراجعه کرده و ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهید. آدرس سایت : https://erp.qut.ac.ir/Hermes.html?param=stdnew      

نکته 1: جهت ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی (از صفحه اصلی سایت دانشگاه صنعتی قم) نام کاربری، کد ملی دانشجو و کلمه عبور، کد شناسنامه متقاضی می باشد.

نکته 2: کد ملی باید به صورت کامل و 10 رقمی وارد گردد بدون خط تیره و فاصله (اگر کد ملی متقاضی با صفر شروع شود ممکن است برای ورود به سایت نیاز به صفر اول شماره ملی نباشد لذا هم با صفر اول و هم بدون صفر وارد شوید و امتحان کنید)

بعد از ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی مراحل ثبت نام را به طور کامل انجام داده و تمامی فرم های مربوطه را (که قبلا اسکن نموده اید و در توضیحات بالا به آنها اشاره شده است) در قسمت مربوطه خود بارگذاری نمایید و در انتهای بخش ثبت نام اینترنتی در آخرین صفحه، گزینه ثبت و ارسال مدارک را کلیک فرمایید.

بعد از ارسال ثبت نام اینترنتی خود به شماره موبایل وارد شده دانشجو پیامکی ارسال می گردد. (البته در صورتی که سامانه تبلیغات پیامکی شما فعال باشد).

در ادامه در روزهای بعد کارشناسان محترم آموزش دانشگاه اطلاعات ارسالی متقاضیان را بررسی نموده که در صورت تایید درخواست ثبت نام دانشجو، به شماره موبایل دانشجو پیامکی مبنی بر تایید ثبت نام اینترنتی حاوی شماره دانشجویی ارسال می گردد. و در صورت رد درخواست پیامکی حاوی نقص در پرونده و یا رد درخواست به متقاضی ارسال می گردد (ضمنا نواقصی شما در اخرین صفحه ثبت نام اینترنتی در قسمت توضیحات نوشته شده) که در این مورد متقاضی باید مجددا به لینک ثبت نام اینترنتی مراجعه کرده و نواقص خود را تکمیل و مجددا ارسال نماید. (قابل توجه است، به دلیل حجم بالای کاری آموزش دانشگاه و ازدیاد دانشجویان جدیدالورد تایید درخواست ثبت نام اینترنتی آنها ممکن است تا دو روز کاری به طول بیانجامد لذا دانشجو می تواند از همان لینک ثبت نام اینترنتی وضعیت درخواست خود را مشاهده نماید).

دانشجویانی که شماره دانشجویی به آنان ارسال نشده است می توانند در قسمت لینک ثبت نام اینترنتی بعد از تایید درخواست آن از جانب دانشگاه شماره دانشجویی خود را مشاهده نمایند. لذا متقاضیان محترم نگران عدم دریافت پیامک نباشند.

مرحله دوم ثبت نام: ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز توسط دانشجو

دانشجو موظف است اصل مدارک ذیل را از طریق پست پیشتاز از تاریخ 01/08/1400 لغایت 20/10/1400 به دانشگاه ارسال نماید.

  • سه قطعه عکس 4*3 تمام رخ تهیه شده در سال جاری ( پشت نویسی شده) (اجباری)
  • اصل گواهی دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم ( البته در صورت داشتن فرم)
  • گواهی موقت دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم ( اجباری)
  • اصل ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم ( اجباری)

لازم به ذکر است در صورت عدم ارسال مدارک فوق ثبت نام قطعی نخواهد شد.

تاریخ شروع کلاس های دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی 1400 از شنبه مورخ 17/07/1400 می باشد. لذا کلیه دانشجویان عزیز از این تاریخ با استفاده از سامانه آموزش مجازی دانشگاه با نام کاربریشماره دانشجویی و رمز ورودکدملی (با صفر اول یا دون صفر اول امتحان کنید) وارد سامانه مجازی دانشگاه شده و از این طریق سر کلاس حضور پیدا کنید. در صورت داشتن مشکل برای ورود به سامانه مجازی می توانید با شماره دانشگاه به داخلی 217 تماس گرفته و مشکل خود را حل نمایید.

توجه مهم: انتخاب واحد دانشجویان ورود جدید را دانشگاه برای شما انجام خواهد داد. لذا دانشجویان دروس انتخاب واحد شده خود را در پرتال دانشجویی(سامانه ERP) و سامانه آموزش مجازی با هم مقایسه نمایند و در صورت نبود درسی در سامانه آموزش مجازی می بایست، با داخلی 217 آقای موسوی تماس گرفته و تا اضافه شده درس مذکور (در سامانه مجازی) پیگیری نمایید.

  تمام دانشجویان پسر جهت انجام امور نظام وظیفه به کانال زیر در پیام رسان بله حتماً مراجعه نمایند. و در صورت عدم انجام امور نظام وظیفه ثبت نام آنان لغو خواهد شد.

https://ble.ir/nzmqut1400

 لازم به ذکر است صدور کارت دانشجویی متعاقباً از طریق کانال رسمی دانشگاه در پیام رسان داخلی "بله" اطلاع رسانی خواهد شد و یا با شماره داخلی 125 دانشگاه تماس حاصل فرمایید.

با آرزوی توفیق روزافزون