اخبار امور آموزشی - درخشش دانشگاه صنعتی قم در هفته پژوهش

درخشش دانشگاه صنعتی قم در هفته پژوهش

چهار نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم به عنوان پژوهشگران برتر سال 1399 استان قم معرفی شدند.
به گزارش روابط عمومي  دانشگاه؛  در آيين تجليل از پژوهشگران ، فناوران و صنعتگران استان قم  که در سالن كرامت استانداري قم برگزار شد، از چهار نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم به عنوان پژوهشگران برتر سال 1399 استان قم تجلیل شد.
دكتر بهرام سرمست استاندار قم در آيين تجليل از پژوهشگران ، فناوران و صنعتگران استان ، طي سخناني اساس و مبنای پژوهش را سئوال و مساله دانست و گفت: جامعه‌ای که درآن سئوال ایجاد نشود نمی‌تواند در مسیر پژوهش های علمی گام هاي موثر بردارد .
استاندار قم با بيان اينكه طي بيش از يك قرن توسعه مهمترین شعار جامعه نخبگانی کشور بوده افزود: با اين وجود هنوز نتوانسته ايم در عرصه علوم و کاربردی کردن پژوهش ها به نقطه مطلوبی دست يابيم
وي شکاف عمیق بین عرصه‌های پژوهشی، تئوری و فناوری با عرصه صنعت ، تولید و سیاست گذاری‌های اجتماعی را مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: این دوگانگی و بی‌اعتمادی سبب شده تا نتوانیم به یک توسعه متوازن برسیم.
استاندار قم با بيان اينكه متاسفانه واحدهای صنعتی و تولیدی خود را بی نیاز از دانش و پژوهش می‌بینند گفت: روحیه پژوهش و مساله محوری به دانشجویان کشور به درستی منتقل نشده و امروز بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی در بحران بیکاری گرفتار شده اند.
سرمست خاطرنشان كرد: صنعت و تولید قم باید به سمت شرکت‌های دانش بنیان بروند و خود را با معیارهای صنعت و تولید قرن ۲۱ هماهنگ کنند.
برنامه‌های هفته پژوهش امسال با شعار "پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید" برگزار شد وطی آن از پژوهشگران برتر دانشگاه ها و حوزه های علمیه ، دستگاههای اجرایی مربیان و دانش‌آموزان برتر پژوهشگر و صنعت‌گران برتر تجلیل شد.
 در بخش پژوهشگران و فناوران برتر هیات علمی از دکتر مهدی سلیمانی از دانشکده مکانیک، دکتر هادی زیانی از دانشکده فنی و مهندسی و دکتر مجتبی حیدری ازدانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی قم تجلیل شد.همچنین در بخش پژوهشگران برتر دانشجویی از احسان بادفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی قم تقدیر به عمل آمد.