اخبار امور آموزشی - اطلاعیه معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه در خصوص امتحانات پایانی نیمسال ۱-۱۳۹۹

اطلاعیه معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه در خصوص امتحانات پایانی نیمسال ۱-۱۳۹۹


با آرزوی موفقیت برای کلیه دانشجویان عزیز در امتحانات پایانی، برای برگزاری هرچه بهتر امتحانات، توجه دانشجویان گرامی به نکات زیر جلب می‌شود:
  1. امتحانات پایانی بصورت غیر حضوری و در سامانه آموزش مجازی دانشگاه طبق برنامه زمانی اعلام شده در فرم تثبیت واحد دانشجویان برگزار می‌شود.
  2. ضمن احترام به خواسته دانشجویان نو ورود در خصوص تعویق زمان امتحانات این دانشجویان، با توجه به شرکت دانشجویان ورودی‌های قبل در کلاس‌های این عزیزان و امکان تداخل امتحانات آنان، امکان تغییر در زمانبندی امتحانات میسر نیست. همچنین نظر به اینکه در برنامه ریزی آموزشی نیمسال جاری، نهایت تاخیر در شروع امتحانات لحاظ شده است و به جهت برنامه ریزی مناسب زمانبندی نیمسال آینده، امکان تغییر زمان کل امتحانات نیز وجود ندارد. 
  3. با توجه به اینکه سهم نمره امتحان پایانی در تعیین نمره نهایی دانشجویان نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است، با توجه به تدابیر اتخاذ شده توسط اساتید محترم در راستای کاهش اضطراب شرایط فعلی و تقسیم‌بندی مناسب سهم ارزشیابی از دانشجویان در آزمون‌های مختلف، دلیلی برای نگرانی دانشجویان وجود ندارد. 
  4. اساتید محترم می‌توانند علاوه بر آزمون کتبی مبتنی بر سامانه آموزش مجازی که در تاریخ مقرر برگزار می‌گردد، در صورت صلاحدید از آزمون شفاهی نیز به عنوان بخشی از ارزشیابی خود استفاده نمایند. این آزمون و زمان آن توسط استاد درس اعلام و در محیط‌ کلاس‌های مجازی Adobe Connect یا BigBlueButton برگزار می‌شود. لذا ضروری است دانشجویان از صحت کارکرد میکروفون و وبکم خود اطمینان حاصل نمایند.
  5. برگه‌های سفید کافی برای پاسخگویی به سوالات تشریحی به همراه داشته باشید. برای ایجاد فایل مناسب برای بارگذاری در سامانه، از برنامک‌های اسکنر استفاده کنید. این برنامک‌ها تنظیمات تصاویر را برای خوانا شدن متن انجام می دهند و فایل نهایی را در قالب PDF آماده می‌کنند. برخی از این برنامک‌ها را با توجه به سیستم عامل گوشی خود می‌توانید از نشانی‌های زیر دریافت نمایید:
    1. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.officelens
    2. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.officehubrow
    3. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.adobe.scan.android
    4. https://apps.apple.com/us/app/id1199564834
    5. https://apps.apple.com/us/app/microsoft-office-lens-pdf-scan/id97592505
  6. از دانشجویان عزیز درخواست می شود برای جلوگیری از وقفه در برگزاری آزمون‌ها، علاوه بر اینترنت خانگی، از بسته‌های اینترنت همراه نیز به عنوان پشتیبان در موارد قطعی احتمالی اینترنت خانگی استفاده نمایند. 
  7. توصیه بر این است که پیش بینی لازم اعم از اطمینان از داشتن شارژ باتری رایانه همراه و فعال بودن بسته اینترنت همراه را داشته باشید تا در صورت قطعی احتمالی برق، مشکلی در روند آزمون ایجاد نشود. 
  8. نحوه تعریف سوالات بسته استاد درس متفاوت است اما در حالت کلی فرض بر این است که سوالاتی که برای شما نمایش داده می شود بصورت تصادفی از بانک سوال تعریف شده توسط استاد انتخاب می‌شود. در این صورت برای جلوگیری از اختلال در سوالها، تنها یکبار می‌توانید وارد آزمون شوید. بنابراین حتماً دقت نمایید به هیچ وجه صفحه مرورگر خود را نبندید و بروزرسانی نکنید. چراکه با توجه به محدودیت یکبار ورود، اجازه ورود و بارگذاری پاسخ‌های خود را نخواهید داشت. 
  9. اکیداً توصیه می‌شود از گوشی همراه خود برای ورود به آزمون استفاده نکنید. سیستم عامل گوشی معمولاً برای مدیریت حافظه گوشی، برنامه‌ها و صفحات مرورگر را می‌بندد. با توجه به نکته فوق، ممکن است امکان بارگذاری پاسخ را از دست بدهید.
  10. کلیه آزمون‌ها زمان دار هستند و پس از اتمام زمان تعریف شده توسط استاد بسته شده و امکان بارگذاری پاسخ از بین می‌رود. لذا اکیداً توصیه می‌شود حداقل ۱۵ دقیقه قبل از پایان زمان آزمون، پاسخ خود را اسکن و در سامانه بارگذاری کنید. 
  11. مجدداً توصیه می‌شود بارگذاری پاسخ خود را به دقایق آخر موکول نکنید. چراکه به علت تقاضاهای زیاد و هجوم همه دانشجویان به بارگذاری فایل، سرور ممکن است دچار اشکال شود و موفق به ثبت فایل شما نشود. 
  12. پس از پایان آزمون، حتما دکمه «ثبت همه پاسخ‌ها و اتمام آزمون» را کلیک نمایید تا امکان مشاهده پاسخ‌ها توسط استاد فراهم شود. 
  13. از کلیه دانشجویان عزیز درخواست می‌شود اخلاق دانشجویی را در پاسخگویی به سوالات رعایت کنند که مواردی از آن به شرح زیر است:
    1. به دیگران کمک نکنید و از دیگران کمک دریافت نکنید.
    2. پاسخ خود را محرمانه نگاه دارید و اختیار دیگران قرار ندهید.
    3. سوالات یا پاسخ‌های آن را در گروه‌های مجازی منتشر نکنید. 
    4. از نرم‌افزارهایی که در امتحان صریحا مجاز دانسته نشده استفاده نکنید.
  14. لازم به ذکر است در صورت احراز تخطی از موارد فوق، موضوع به شورای انضباطی دانشجویان به عنوان مصادیق تقلب در آزمون ارجاع خواهد شد.
با آرزوی سلامتی و موفقیت برای همه عزیزان

معاونت آموزشی و پژوهشی